Bij Print-Shop.be werken we enkel samen met de meest betrouwbare partners voor de levering van jouw pakketjes. Pakketten van klein formaat drukwerk worden meestal geleverd door PostNL, DHL of DPD. Pakketten van groot formaat drukwerk worden geleverd door DHL of ONB-bezorgdienst.
Verzenden
Bij ieder product vindt je de verschillende verzendmogelijkheden. Afhankelijk van de optie(s) die je kiest wordt het bestelde artikel verzonden. Bestel je voor 10:00 uur en lever je ook voor die tijd alle benodigde bestanden aan, dan telt de besteldag als eerste productiedag. Bijvoorbeeld: je bestelt om 9:00 uur op maandag flyers met een levertijd van 5 dagen dan wordt de bestelling op donderdag, de 4de productiedag verzonden,. Doe je dezelfde bestelling om 11:00 uur dan wordt deze op vrijdag (dan de 4de productiedag) verzonden.
Uw bestelling is verzonden
Nadat we jouw bestelling geproduceerd hebben, overhandigen we het pakket zo snel mogelijk aan de transporteur. Daarna krijg je van ons een track & trace code per mail, waarmee jouw pakket te volgen is. Als je vanaf dat moment vragen hebt over jouw pakket, dan kan je het beste rechtstreeks contact opnemen met de transporteur. Indien door een fout van de bezorgdienst, omdat u niet thuis bent of of door extreem weer uw pakket niet op tijd aankomt, dan kunnen wij daar helaas niet de verantwoordelijkheid voor dragen, omdat dit iets is wat buiten onze macht ligt (de transporteurs hebben volgens hun voorwaarden het recht om de bestelling binnen 5 werkdagen van de afgesproken datum te leveren). We hebben onze bezorgdiensten geselecteerd volgens strenge kwaliteitseisen, om ervoor te zorgen dat jouw pakket vrijwel altijd op tijd aankomt.
Wanneer leveren jullie mijn bestelling?
De levertijden per product vind je op onze website. Heb je nog niet besteld, dan geven we een globale schatting. Heb je wel al besteld, dan kunnen we de leverdatum preciezer bepalen. Let wel op: als je je bestanden aanlevert na de deadline van 10u00 uur of 15u00 (dit verschilt per product) verschuift de leveringsdatum met een dag.
Wat moet ik doen indien mijn zending beschadigd is?
Het is altijd aan de ontvanger om de staat van het pakket te controlereren bij ontvangst. Indien er transportschade is, gelieve dan de volgende stappen te volgen:
1. Op de leverbon aftekenen met de opmerking "verpakking pakket beschadigd". Bij elektronisch aftekenen de tekst door de chauffeur laten typen op zijn/haar PDA die hij jou aanbiedt om te tekenen voor ontvangst.
2. Foto maken van de schade aan de verpakking (totale verpakking tonen op foto).
3. Foto maken van het etiket op de verpakking.
4. Stuur ons de foto's en de afgetekende leverbon, samen met het ordernummer door op info@print-shop.be. Zo kunnen wij de nodige stappen ondernemen ten aanzien van de transporteur.
Deze handelingen zijn noodzakenlijk om te bewijzen dat je zelf geen schade aan het pakket hebt toegebracht. Als bovenstaande handelingen niet worden gevolgd, kan de transporteur weigeren om verantwoordelijkheid te nemen.
De verantwoordelijkheid van Print-Shop.be vervalt wanneer het pakket is overhandigd aan de transporteur. Vanaf dan draagt die alle verantwoordelijkheid voor het pakket.
Wat moet ik doen als mijn zending niet bevat wat ik heb besteld?
Indien er iets niet klopt met wat je hebt besteld, dien je onmiddellijk contact op te nemen met Print-Shop.be via telefoon of mail. Wij zullen de producten laten ophalen en vervangen.
Verzendingskosten
Het hangt van product tot product af of we verzendingskosten aanrekenen of niet, en hoeveel deze bedragen. Voor grootformaat drukwerk zoals spandoeken of reclameborden, kan naast de verzendingskost ook een verpakkingskost aangerekend worden. Tip: hoe meer je jouw bestellingen groepeert, hoe minder verzendingskosten u betaalt. U kan ook kiezen voor een expresslevering. Ook hiervoor kunnen extra verzendingskosten worden aangerekend. Het bedrag van de eventuele verzendingskosten zal ook altijd duidelijk vermeld worden vooraleer u uw bestelling bevestigt en betaalt.
Toch zijn er nog een aantal zaken waar je best rekening mee houdt:
> Een pakket met drukwerk kan snel zwaar wegen. Hou dus rekening met het gewicht als je jouw drukwerk ophaalt of laat ophalen.
> Leveringen worden slechts geleverd tot aan de deur. Leveringen binnenshuis of op een hogere verdieping worden niet aangeboden.
> Voor extra services zoals expresslevering, levering op verschillende adressen, op een andere verdieping dan het gelijkvloers of aan een masspost center, neem je best tijdig contact op met onze klantendienst via info@print-shop.be. Vermeld hierbij steeds je ordernummer voor een snelle opvolging.
> Als je je leveringswijze op het laatste moment nog aanpast, kunnen extra kosten aangerekend worden.
> Het tijdstip van de levering is afhankelijk van de route van de transporteur. Er kan vooraf dus geen leveringstijdstip worden afgesproken.