Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling geplaatst heb ?
Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst ontvang jr een bevestigingsmail. Daarin staan jouw ordernummer, het bedrag en de uitgebreide info over jouw bestelling.
Hieronder hebben we op de meest gestelde vragen een antwoord gegeven. Staat jouw vraag er niet bij of heb je nog een andere vraag, dan kan je steeds contact opnemen met onze klantenservice via info@print-shop.be.
Heb je een account nodig?
Om te kunnen bestellen bij Print-Shop.be dien je inderdaad een account te hebben. Met de gegevens van je account kunnen we je updates sturen over het verloop van je bestelling, maar we gebruiken jouw gegevens ook voor het verwerken van de betaling en de opmaak van je factuur. Maar wat vooral belangrijk is: jouw adres zorgt ervoor dat we jouw bestelling op de correcte plaats kunnen laten afleveren.
Jouw account is bovendien uniek. Hierdoor kunnen we jou bvb. een korting geven op bepaalde producten die je regelmatig bestelt, of bepaalde betalingscondities toekennen.
Kan je ook rondkijken zonder account?
Dat is mogelijk. Je kan gewoon op verkenning gaan in onze webshop, en kijken of het product dat je zoekt in ons assortiment zit.
Registreren.
Een account aanmaken is heel makkelijk. Je deelt jouw gegevens met ons, je kiest een uniek wachtwoord, en klaar. Jouw account blijft altijd bestaan, tenzij je ons een specifiek verzoek stuurt om je account te wissen. Dat kan op info@print-shop.be
Hoe bestellen?
Jouw drukwerk bestel je bij ons in vier stappen:
1. Stel je product stap voor stap samen via onze step selector
2. Log in en bestel (tenzij je al vooraf was ingelogd)
3. Kies je betaalwijze en levering
4. Lever je bestanden aan
Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling geplaatst heb ?
Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst ontvang jr een bevestigingsmail. Daarin staan jouw ordernummer, het bedrag en de uitgebreide info over jouw bestelling.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Afhankelijk van de gekozen levertermijn ontvang je jouw bestelling binnen de 3 à 5 werkdagen, tenzij je gekozen hebt voor versnelde levering.
Vertragingen kunnen mogelijk zijn in geval van overmacht bij de vervoerder, stakingen, of andere onvoorziende gebeurtenissen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Aangezien jouw bestellingen uniek en gepersonaliseerd zijn kunnen deze niet geannuleerd worden.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
De makkelijkste en meest gebruikte manier van betalen, is de online betaling via Bancontact, Visa, Mastercard of Ideal (veilig, simpel en snel). We nemen je bestelling dan ook direct in behandeling en starten de productie zodra je bestanden zijn goedgekeurd.
Je kan er ook voor kiezen om het bedrag over te schrijven. Hou er dan wel rekening mee dat we de productie pas start nadat we jouw betaling hebben ontvangen.
Is online betalen veilig?
Jouw online betaling wordt verwerkt door onze partner CardGate. Ze werken met 100% beveiligde en versleutelde internetverbindingen.
Kan ik kiezen voor "betaling op rekening"?
Betalen op rekening (op factuur) is enkel mogelijk voor zakelijke klanten, en nadat hun kredietwaardigheid is bevestigd door onze financiële partners. Ook lokale besturen en openbare besturen kunnen aanvragen om achterfa op factuur te betalen. Stuur je aanvraag naar info@print-shop.be.
Wanneer ontvang ik mijn factuur?
Zodra jouw bestelling klaar is, sturen we jou de factuur via email. Je kan jouw facturen ook steeds raadplegen en downloaden in je gebruikersaccount op onze website. Er wordt voor elke bestellling een factuur gemaakt.
Wanneer leveren jullie mijn bestelling?
De levertijden per product vind je op onze website. Heb je nog niet besteld, dan geven we een globale schatting. Heb je wel al besteld, dan kunnen we de leverdatum preciezer bepalen. Let wel op: als je je bestanden aanlevert na de deadline van 10u00 uur of 13u00 (dit verschilt per product) verschuift de leveringsdatum met een dag.
Verzendingskosten
Het hangt van product tot product af of we verzendingskosten aanrekenen of niet, en hoeveel deze bedragen. Voor grootformaat drukwerk zoals spandoeken of reclameborden, kan naast de verzendingskost ook een verpakkingskost aangerekend worden. Tip: hoe meer je jouw bestellingen groepeert, hoe minder verzendingskosten u betaalt. U kan ook kiezen voor een expresslevering. Ook hiervoor kunnen extra verzendingskosten worden aangerekend. Het bedrag van de eventuele verzendingskosten zal ook altijd duidelijk vermeld worden vooraleer u uw bestelling bevestigt en betaalt.
Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor alle gepersonaliseerde producten. Alle soorten druk- en printwerk kunnen daarom niet geannuleerd of teruggestuurd worden. Gepersonaliseerde producten kunnen immers niet opnieuw gebruikt of verwerkt worden.
Standaard artikelen die niet gepersonaliseerd zijn, vallen wel onder het herroepingsrecht. Je kan hiervoor tot en met 7 dagen na levering contact opnemen met info@print-shop.be, met vermelding van je ordernummer en de reden van je retour. De verpakking dient ongeopend te zijn. De kosten voor het terugsturen zijn altijd ten laste van de klant. Het aankoopbedrag wordt binnen de 30 dagen op de rekening teruggestort.
Wat als je niet tevreden bent?
Hoe hard we ook onze best doen, de kans bestaat altijd dat er iets fout loopt. Dat kan gebeuren in de productie of tijdens het transport. Is jouw bestelling niet zoals je ze verwacht had of zijn er beschadigingen, dan kan je binnen de 5 werkdagen na levering jouw klacht formuleren via ons klachtenformulier. Voor niet gepersonaliseerde producten is de termijn 15 kalenderdagen na levering. Indien jouw klacht gerechtvaardigd is, zullen we onmiddelijk een herdruk starten of het geld van dat product terugstorten op jouw rekening.
Welke klachten worden niet aanvaard?
Technische fouten in het bestand, zoals een verkeerde opmaak, (spel)fouten, verkeerde indeling, of bijvoorbeeld lage resolutie bestanden zijn steeds de verantwoordelijkheid van de klant. Print-Shop.be doet enkel een oppervlakkige bestandscontrole op basis van het aangeleverd bestandsformaat en het kleurprofiel. Zorg er dus voor dat jouw bestand correct wordt aangeleverd.
Hoe lever ik een correct bestand aan?
Om een geslaagd eindresultaat, en dus perfect drukwerk te hebben, is het belangrijk dat jouw bestanden correct opgemaakt zijn. Hou bij het opmaken van je bestanden rekening met de volgende aanleverspecificaties:
> Kleur: jouw bestand moet opgemaakt zijn in CMYK kleuren.
> Bestandstype: jouw bestand moet in het juiste type zijn opgeslagen (.pdf, .jpeg of png).
> Afloop en marges: we hebben voldoende ruimte nodig om jouw product goed te kunnen snijden. De marges per product kan je vinden in de tab "aanleveren" of in de werktekening (template).
> Resolutie: jouw bestand moet de juiste kwaliteit hebben. Ook de minimumresolutie staat in de tab "aanleveren" bij het product.
> Tekst: de lettertype dienen altijd ingesloten te zijn in jouw bestand.
> Formaat: jouw bestandsformaat moet correct zijn voor het product. Bekijk de werktekening (template) voor het juiste formaat.
Kan ik een bijkomende bestandscontrole laten uitvoeren?
Je kan je bestand altijd laten controleren door een van onze experts. Je kan deze keuze aangeven in de step selector bij het bestellen van jouw drukwerk. We controleren dan jouw bestand en geven je opmerkingen wat er fout is. We passen het bestand echter zelf niet aan.
Wat met speciale afwerkingen en opties?
Op onze pagina aanleveren, geven we een uitgebreide uitleg over het correct aanleveren van bestanden. Ook bij het opmaken van bestanden voor producten met een speciale afwerking helpen we u graag verder met de juiste uitleg.